04 april 2006

En tung dag

En stor sorg kom över mig i dag. Jag har i och för sig funderat över det tidigare, men nu slog det ner som en stor järnklubba i huvudet på mig: jag är en dålig jurist. Nej, korrigering: jag är en jävligt dålig jurist!

Det gör jävligt ont när man kommer till en sådan insikt. Hela mitt liv så som jag levt det de senaste åren ställs på ände. Och marken rämnar under fötterna. Men vad hände egentligen? Det gick ju så bra i början. Någonstans gick något oerhört snett.

I vissa avseenden är jag en fantastiskt bra jurist. Men i andra, väldigt viktiga, avseenden är jag totalt jävla värdelös.

Vad gör man åt det? Ska jag skola om mig? Eller ska jag fortsätta låtsas? Eller söka ett jobb där jag gör "minst skada"? Fan också. Jag trivs verkligen med att vara jurist, det passar mig. Men varför gör jag då så dåligt ifrån mig? Och vad fan kan jag göra åt det?

Nej, det här är inte vårdepressionen som satt in. Det är något helt annat: en insikt, antagligen...

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag tror inte att du är en dålig jurist i något avseende. Du verkar vara en mycket skärpt kille! :-)

tis apr. 04, 09:02:00 em  
Anonymous Anonym sa...

De söker folk i hemtjänsten annars...:-)

Danne

tis apr. 04, 10:27:00 em  
Blogger Aronson sa...

honken och tone: tack för att ni försöker.

Danne: hemtjänsten? Nja, jag söker nog snarare något där jag får träffa folk, göra tunga lyft och tjäna dåligt med pengar... ;-)

tis apr. 04, 11:25:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida