31 mars 2006

Fotboll i kvadrat

I morgon börjar Allsvenskan. Äntligen! Och jättekul att matcherna återigen kan ses i en kanal som kan ses av de flesta i Sverige. Synd bara att det blev hybridtv-kanalen TV4 som fick rättigheterna. De lär ju förstöra njutningen rejält med en massa populistisk smörja.

SVT var tydligen aldrig med och bjöd. Antagligen eftersom de visste att det skulle bli för dyrt. Lite komiskt är det ändå när sportens förhandlingschef på SVT, Rolf Porsborn, till DN säger att han inte tycker att Allsvenskans matcher "håller rakt av". Detta sagt av ett tevebolag som sänder Superettan...

Men jag hoppas i alla fall att SVT får rättigheterna till landskamperna. Det är på tiden att ett proffsigt tevebolag får ta hand dom dem.

Vilka som vinner Allsvenskan? Jag har inte en aning. Jag har inte hängt med så noga i försäsongen, så hur skulle jag kunna uttala mig? Men efter vad jag läst och hört, gissar jag att det står mellan Djurgården, Göteborg, Hammarby och Malmö. Med Elfsborg och Helsingborg som mörka hästar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida