31 mars 2006

Ett hundliv

Jag gjorde ytterligare ett av de där många testen som virvlar runt i vår värld. Den här gången var frågan vilken hund jag är. Jag? En hund? Skulle inte tro det. Eller, så tänkte jag åtminstone. Sen visade det sig att jag är en bulldog. Och inte vilken bulldog som helst, utan en engelsk sådan. Och när jag läste svaret kunde jag ju inte motstå: jo, det ligger nog en del i det där... ;-)

Juryns motivering lyder:

Engelsk bulldog

Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Undra om det är samma test som jag gjorde för ett tag sen. Jag blev pudel. Ska kolla om det är samma!

lör apr. 01, 01:43:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Det var inte samma test. Den här gången blev jag cocker spaniel. En mening i motiveringen som jag tycker är värd att minnas:
"Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt."

Kul motivering på bulldoggen där också :-)

lör apr. 01, 01:50:00 em  
Blogger Aronson sa...

Men stämmer det, flabban? Äter du som en gris, eeh, jag menar som en cocker spaniel? ;-)

lör apr. 01, 02:36:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Ja. Men försöker tappert att inte göra det.

sön apr. 02, 01:16:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag blev en Grand Danois. De motiveringar som stämde bäst in på mig tycker jag är: "Grand danois är vänlig till sin natur, den vill ha kroppskontakt och kan ligga länge länge med huvudet i matte eller husses knä och låta sig bli klappad. Grand danois älskar att ligga i sängen gotta sig och tror gärna att den är en knähund."

sön apr. 02, 02:32:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ha ha, honken. Du kan få bli min pojkvän närhelst du vill... ;-)

sön apr. 02, 08:57:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Vad bra! ;-)

sön apr. 02, 01:28:00 em  
Anonymous Anonym sa...

"Ettrigheten och orädslan gör dem ibland aggressiva mot andra hundar och de drar sig heller inte för att utmana mycket större hundar eftersom de har lite problem med sin egen kroppsuppfattning. Den älskar att arbeta, men det måste vara rolig sysselsättning annars blir det trist och tråkigt något som den kompenserar med att hitta på egna aktiviteter som kanske inte alltid uppskattas av matte och husse."

Äsch. :)

sön apr. 02, 07:23:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida