04 mars 2006

En märklig reaktion


Fan, jag är helt knockad. Ända sedan jag såg Brokeback Mountain tidigare i dag har jag gått som i nåt slags... jag höll på att säga töcken, men mer rätt är väl tomhet.

Under eftermiddagen har jag varit och handlat, promenerat, ätit, talat i telefon, runkat, kollat på teve, bloggat och surfat. Och hela tiden har filmen funnits med mig. Som något slags matta eller ridå. Den lämnar mig helt enkelt inte ifred.

Jag kan fortfarande inte säga om jag tycker att filmen var bra eller inte. inte heller om det jag känner är positiva eller negativa känslor (troligen både ock). Suck, jag förstår verkligen inte det här.

...dessutom har jag återigen börjat tänka mycket på A (han dök upp redan under filmen). Och det är ju i sig inget positivt.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Om du har blivit helt kockad av en film, då måste den verkligen berört. För mig är det iaf det yttersta beviset för att en film är bra. Det är precis som med konst, att berör målningen/bilden så är den bra. Det är inte om den är vacker eller inte som avgör dess kvalitet.

//Danne

sön mars 05, 03:06:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag tycker du har helt rätt, Danne och tilläggas kan också -att det har inget med "bögtema" att göra heller...igentligen.
Ang Lee har gjort ett mästerverk!
Tommy

sön mars 05, 06:08:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida