24 februari 2006

En snackis i veckan

Jag utgår ifrån att det inte finns någon (förutom någon enstaka idiot) som inte fördömer de mejl som skickats till Fredrik Reinfeldt och en del medier för att förtala just Reinfeldt. Mejlen kom tydligen från socialdemokraternas högkvarter på Sveavägen i Stockholm, och jag måste säga att det faktiskt inte förvånar - sossarns maktarrogans verkar stundtals vara total. Vi får väl se om det framkommer vad den personen som skickat mejlen har för ställning, och framför allt om det på något vis var sanktionerat på högre ort. Uppenbarligen är det dock en person som kan skriva, för de mejl som visats upp i media, bland annat i DN, är välskrivna och skickligt paketerade. De kallas "Veckans snackis" och ser ut som en mejlprenumeration.

I vilket fall verkar personen som skickat "förtalsmejlen" dock inte vara så kunnig på hur datorer fungerar. Att mejl går att spåra trodde jag faktiskt att de flesta människor visste...

Jag har egentligen inte så mycket mer att säga i frågan, jag tycker att den talar för sig själv, men hänvisar gärna till en analys av Lena Melin.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida