25 januari 2007

Identifikation

Det är länge sedan nu, men det har hänt att jag fått visa legitimation på Systembolaget trots att jag varit över alla möjliga åldrar som de har - officiellt och inofficiellt. Och det är klart att man känner sig lite smickrad när de frågar.

Jag var för övrigt 19 när jag köpte ut för första gången, och då var jag jävligt rädd. Och väldigt glad att de INTE bad om leg.

Men nu verkar smickrets tid vara förbi. För om en 87-åring får visa leg, ja då kan jag inte känna någon som helst glädje nästa gång jag blir tillfrågad...

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hahaa, gu så kul.
BTW; är det en hutt sherry vi ska börja med för att sova ordentligt?

tors jan. 25, 01:18:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Haha! Vad tufft! När börjar man bli glad för att få visa leg?

tors jan. 25, 01:58:00 em  
Blogger Aronson sa...

Kim: vi får försöka. Resultatet kan ju inte bli värre än i dag i alla fall. Även om jag faktiskt sover mycket bättre nu...

Tennis: 25-30 för de flesta skulle jag tro...

Micke: men det roliga med mig är att jag alltid sett mycket yngre ut än vad jag är. Och jag kan inte ha sett ut att ha varit mer än typ 16 då. Så jag tycker det är helt otroligt. Men jag vågade inte göra det i min hemstad, utan passade på en gång när jag var i Växjö. Min smala lycka kan också ha varit att jag kom en förmiddag utan kunder, och att personalen då var upptagen med att skvallra med varandra. Så jag var nog mest ett irritaionsmoment de ville bli av med så fort som möjligt...

tors jan. 25, 03:45:00 em  
Anonymous Anonym sa...

STOPPA PRESSARNA!
Jag fick visa leg på systemet idag!

tors jan. 25, 08:19:00 em  
Blogger Aronson sa...

Äsch då. Det har du bara drömt...

;-)

tors jan. 25, 09:22:00 em  
Blogger Walentine Andersson sa...

Jag fick för första gången visa leg på bolaget när jag var 25 och jag blev så jävla glad.

Levde på det i flera veckor sen at jagsåg ut som under 20 :)

fre jan. 26, 05:00:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Fick visa leg på Ica (där jag är stammis sedan 5 år tillbaka) förra veckan när jag köpte ett paket cigg. Blev inte lite förvånad, men men

fre jan. 26, 09:37:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida