24 januari 2007

6.0, 6.0, 6.0, 6.0, 6.0, 6.0, 6.0, 6.0, 6.0

Tennis och jag pratade i går om konståkning och vilka som varit stora i grenen. Vi pratade bland annat om Evgeni Plushenko och Katarina Witt. Men jag vill gärna framhålla mina absoluta favoriter - och min absoluta favoritdans på is.

Lyssna även till musiken när ni ser Christopher Dean och Jayne Torvill från Olympiska spelen i Sarajevo 1984. Kvaliteten är inte den bästa. Och inte kameravinkeln - det är en annan än den som SVT visade.

Men titta och njut! Och glöm inte kolla på poängen efteråt...

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Håller helt med. Det här framträdandet får fortfarande mig att få rysningar. Så j-la bra. Helt perfekt. Älskade konståkning, isdans, förut men har i stort sett slutat titta nu. För det finns INGEN som har levt upp till eller ens varit i närheten av vad dom gjorde 1984.

ons jan. 24, 05:26:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida