16 december 2006

Anna Sjödin avgår

Anna Sjödin avgår i dag som ordförande för SSU. Inte en dag för tidigt, skulle man kunna säga.

Hon meddelade sitt beslut genom en artikel på DN Debatt. Och den började så bra. Hon berättade hur och varför hon blev politiker, hur hon ville vara med och arbeta mot orättvisor i samhället. Men sen spårade det som vanligt, höll jag på att säga, ur. Ödmjukheten var som bortblåst när hon skulle berätta om vad som hände på Crazy Horse då i våras. För bara hon har rätt och alla andra har fel.

I vilket fall: jag skulle gissa att det här är det skönaste för alla. Helt rätt beslut. Om än något sent...

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Mycket sent.
Nu vill vi ha nya fräscha nyheter.
Och jag visste att ditt första inlägg för dagen skulle handla om detta. Som du vet så kan jag det här med män...

lör dec. 16, 08:45:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ha ha ha. Ja, det är väl därför du lever ensam... ;-)

Men ge mig uppslag till ämnen att blogga om så kan jag förnya mig... =)

lör dec. 16, 08:48:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Som jag sa för ett tag sedan vill jag se ett traditionellt hemma-hos-reportage. Rikligt med bilder ska det vara. Tack på förhand.

lör dec. 16, 09:12:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida