14 oktober 2006

Före i kön

Vad får äldre personer, oftast kvinnor, att tro att de har rätt att tränga sig i köer? Har de någon sorts laglig rätt som jag inte känner till?

Senast i dag när jag var och handlade var det en kvinna som smet före tjejen som stod före mig i kön. Visserligen hade hon bara två små varor i sin korg, men det är ju ganska ointressant. Hon frågade inte om hon fick, tittade inte ens på tjejen, eller oss bakom, utan gick bara och ställde sig i kön. Och tjejen sa inget. Och inte jag heller, eller någon annan.

Och det är ju ett annat fenomen: varför är vi andra så fega? Varför vågar vi inte säga till?

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Halta o lytta, enbeningar med kryckor får däremot *alltid* gå före i köer. Alltid. Eller hur...? ;-)

lör okt. 14, 04:01:00 em  
Blogger Aronson sa...

Aldrig, min vän. Aldrig.

lör okt. 14, 04:12:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida