12 augusti 2006

Äckligt sprut

Honky-ponken pratar här om sin bacillskräck och saker att äcklas över. Det påminner mig om två saker som hänt mig nyligen:

1. På Pride passerade en mamma med sitt barn mig. Precis när dottern gick förbi mig, nös hon - så jag blev alldeles blöt på hela underarmen.

2. I går gick en man cirka tio meter framför mig. Plötsligt nös han. Han höll för med handen, men man kunde ändå se hur det sprutade ut ett stort moln. Och naturligtvis höll han för med höger hand...

Åhh, jag tycker att sånt är så fruktansvärt äckligt. Jag får rysningar till och med när jag sitter här och skriver om det.

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åhh, vad vidrigt! Nysningar i handen är skitäckligt. Helst när man hör att det flyger ut saker... *kväljer*

lör aug. 12, 03:28:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Läser rubriken på inlägget från rss-feeden: "Äckligt sprut".

Varför känner jag mig lurad när jag kommer till inlägget... ;-)

lör aug. 12, 05:03:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Tvi vale!

lör aug. 12, 05:45:00 em  
Anonymous Anonym sa...

haha.. en gång när jag åkte buss kände jag plötsligt att jag blev helt blöt i håret, det lixom rann! Tittade bak och insåg att det var en riktig kissgubbe som just nysit på mej.. eeewww

lör aug. 12, 06:15:00 em  
Blogger Aronson sa...

Honken: HÖR att det flyger ut saker...? Eeewww...

Jonaz: För att du har alldeles för snuskig fantasi?

Tennis: Åh, fy fan vad äckligt. Jag hade åkt hem och duschat omedelbart. Vartän jag skulle...

lör aug. 12, 06:53:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Iiihhh....va äckligt!! Som barnskötare har jag ju i och för sig varit med om en del....men man vänjer sig aldrig helt. En dag på jobbet satt vi och åt lunch när ett litet barn mitt emot mig just hade stoppat in en massa spenat och sedan nös rakt på mig. Jag fick gå grönprickig resten av dagen....Jag kan ju tillägga att jag inte åt upp min mat den dagen.

mån aug. 14, 11:18:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Fia: åh, fy fan vad äckligt. Jag hade nog dött...

:-/

mån aug. 14, 01:56:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida