15 juli 2006

Tankar och drömmar kring män

När jag äntligen kom i säng i går, lyckades jag naturligtvis inte somna. Hjärnan arbetade i stället för högtryck: män, män, män. Intressanta män, snygga män, roliga män, sexiga män, män jag vill ha, män jag har haft, män jag inte kan få, män som virvlar runt i mitt liv, män som bara dyker upp, män jag inte vill ha, män som jag ser om och om igen tills jag blir galen (vad vill Gud/ödet/slumpen säga mig?), män som jag aldrig ser men som ändå finns där. Och så den största kategorin: män som inte vill ha mig.

När jag äntligen lyckades somna drömde jag om män: det var en snävare kategori den här gången, ett par tre män osm jag av olika anledningar haft med i mina tankar redan i går. Som jag tydligen fortsatt att bearbeta i sömnen.

När jag vaknade hade jag jäkligt ont i nacke och axlar; jag hade sovit för hårt (och drömt för mycket?)

Jag har en lite konstig känsla i dag. Som om jag förlorat något. Eller, rättare sagt, jag missat något i alla mina tankar och drömmar. Jag hoppas det dyker upp. Snart.

1 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Välkommen till klubben.

lör juli 15, 11:59:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida