02 juli 2006

Fortfarande orkeslös

Jodå, in i duschen kom jag. Efter att först ha borstat mina tänder, noga, noga. Så nu är hela jag helt ren. Utom möjligtvis mitt samvete då. Fast det är ju en helt annan historia. Men i övr... Ja, ja. hjärtat är ju som det är. Och kanske skulle en bokstavstrogen bibelläsare säga att jag har orena tankar. Men utanpåverket är i alla fall rent. Och det är väl det som räknas?!

Men det tog alla mina krafter det där med att bli av med skiten. Så nu måste jag pusta lite. Eller gärna lite längre. Och samtidigt passa på att fundera över vad jag ska göra med min dag. Eller om jag bara ska sitta kvar här och ha tråkigt!? Liksom som mitt liv i ett nötskal.

Om bara folk kunde vakna!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag är vaken... ;-)

sön juli 02, 11:46:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida