01 juli 2006

Jag - en lagbrytare?

Usch, jag skäms över att säga det, men jag har faktiskt inte tänkt på att det inte är tillåtet att ladda ned bilder till bloggen hur som helst. Ekot har uppmärksammat att man faktiskt inte kan ladda som man vill - ens som bloggare. Så nu börjar jakten på oss "vanliga bloggare"...

Men jag ska inte raljera över det. Är det olagligt så är det, även om jag tycker att det är ganska fånigt. Jag kan inte ser hur de bilder jag laddat ned skulle kunna vara till skada för någon upphovsrättsinnehavare - när bilderna redan finns därute menar jag. Om jag stulit dem från honom och laddat ner dem, då hade jag förstått det.

Men, men. Feg som jag är ska jag försöka bättra mig på området. Och kanske ta reda på vilka regler som gäller.

Fast det blir jäkligt mycket tråkigare med en blogg helt utan bilder...

2 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Det är därför jag försöker ha så mycket egna bilder som möjligt, eller ange källan. Men ofta glömmer man ju bort det. Alla är vi kriminella.

mån juli 03, 01:07:00 em  
Blogger Aronson sa...

Jag försöker också i möjligaste mån ange källan. Fast frågan är om det blir lagligare för det...

mån juli 03, 01:41:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida