29 december 2005

Madonna

Jag såg "I'm going to tell you a secret" i tisdags. Det är en dokumentär från Madonnas turné 2004, signerad Jonas Åkerlund. Till stora delar var det en kopia av "In bed with Madonna". Den var undfallande, okritisk och lite mesig. Men jag gillade den ändå, för även om folk självklart spelar teater inför en kamera, och vi bara fick se valda delar, får man ändå en liten inblick i hur det kan gå till "bakom kulisserna". Dessutom fick jag upp ögonen (öronen?) för American Life, en skiva som jag egentligen aldrig gillat tidigare.

Apropå det läste jag ett citat av Madonna idag:

Ibland när jag vaknar på morgonen har jag glömt hur fruktansvärt rik jag är.

Jag vet inte vem som har översatt det, men det är i vilket fall vansinnigt roligt. Det tyder på en viss humor...

När jag ändå är igång kan jag ju passa på att rekommendera hennes senaste skiva: Confessions on a Dance Floor. Första gången jag hörde den fick jag en ganska sval känsla, men efter att ha lyssnat på den några gånger är jag helt fast. Antagligen en av hennes bästa! Säger jag som inte ens hört alla hennes skivor... ;-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida