27 december 2005

Julen 2005

Men ändå! Något ska jag väl säga om julen. Och det blir lätt. Julen 2005 kan nämligen sammanfattas i ett enda ord:

Skitbra!

Julafton tillbringade jag hos Ulrika, denna vackra blomma till människa. Vi åt och drack, tittade på teve och pratade, tog en promenad och pratade ännu mer. Det var trevligt och mysigt och roligt och intressant och allvarsamt och kul. Allt i en salig blandning. Och maten var god. Och glöggen. Och granen var fin. Det enda negativa var att hon hade köpt så Äckligt Godis. Men tack och lov hade systern varit där med lite hemmagjord choklad. Tack kära K!

På juldagen tog jag en låååång promenad. Och på kvällen var jag på Patricia med några vänner. Det var inte så mycket folk som vi hade räknat med men det var kul ändå. Mest på grund av att vi hade varandra...

Och annandagen spenderade jag mest framför teven. Jag hyrde två filmer: Polarexpressen och Köpmannen i Venedig. Och så såg jag Hook på trean. En soft dag med andra ord...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida