14 februari 2007

How very dare you?

Med anledning av gårdagens QX-gala har A-bladet i dag ett gaytest mellan Maud Olofsson och Mona Sahlin. Varför just de två vet jag inte, men jag får väl anta att de var de enda två toppolitikerna på galan.

I vilket fall ställer jag mig väldigt frågande till frågorna. A-bladet ville alltså veta hur "gay" de båda politikerna var. Och det genom att ställa pest eller kolera-frågor. Typ Val McDermid* eller Jan Guillou; Benbrott eller bruten handled samt Vad är Tiptop?

För det första: fördomsfullt så det förslår.

För det andra: Jag är 100 procent bög (jag lovar) men hade antagligen inte fått lika många poäng som Mona. Vad betyder det? Att någon av oss ljuger? Att jag egentligen inte alls är bög?

Eller att A-bladets lilla test är larvigt, fördomsfullt, fånigt, korkat och för reportern väldigt förnedrande?


*Vem fan är Val McDermid?

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Bäste Aronson - Aftonbladet... vad förväntar du dig? Journalistik? *gapgarv*

ons feb. 14, 09:13:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Mycket boring.
Mycket 90-tal.

ons feb. 14, 12:22:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida